Retail & consumer goods

Deze sectoren zijn volop in beweging, met de machtige consument als drijvende kracht. Online bestedingen zullen nog meer dan verdubbelen, tot 20-30 miljard euro in 2020. Deze verschuiving in koopgedrag is al zichtbaar in de winkelstraten, waar de leegstand soms schrijnend is. Doorgaan op de oude voet is geen optie: traditionele retailers moeten hun organisatie ingrijpend aanpassen terwijl zij het al zwaar hebben.

Ook consumer-goods fabrikanten zoeken naar manieren om hun positie te verstevigen. Zij hebben, naast het traditionele branden, nu meer mogelijkheden om dichtbij de consument te komen. Veel producenten openen dan ook hun eigen e-commerce kanaal. Een grote verandering, want direct klantcontact en -belevering werkt door op veel operationele niveaus. Ook de relatie met retailers vereist extra balanceerwerk. Intussen ontstaan nieuwe business-modellen van nieuwe spelers in de retail and consumer goods.

Onze dienstverlening

Magnus Red heeft meer dan 20 jaar ervaring in retail and consumer goods. Wij kennen de dynamiek en de verhoudingen in deze sectoren door-en-door. Onze experts brengen hun jarenlange ervaring met e-commerce, omnichannel klantcontact en (e-)fulfillment in. Samen met onze opdrachtgevers creëren we zo nieuwe kansen en bewerkstelligen we de transitie.

Meer over e-fulfillment en omnichannel dienstverlening

RetailFabriek

Mobile retail, wearables, beacons, omnichannel? Ontwikkelingen in technologie en consumentengedrag gaan razendsnel. Te snel om alleen aan te kunnen. Daarom zijn wij de RetailFabriek gestart. Een samenwerkingsverband waarin innovaties voor de (r)etailsector werkelijkheid worden. Wij ontwikkelen er slimme en praktische innovaties voor onze relaties. En koppelen hen met ons netwerk. Om zo nieuwe verbanden te leggen.

Bekijk de innovaties en cases op RetailFabriek

ShoppingTomorrow

Magnus Red werkt ook mee aan onderzoeks- en actieprogramma ShoppingTomorrow, dat de concurrentiepositie van retailend Nederland wil versterken. Want de consument heeft hoge verwachtingen: een naadloze omni-channel experience, uitgebreide informatie en razendsnelle belevering op elke plek worden de norm. In Sillicon Valley wordt dat snel werkelijkheid, terwijl in Nederland zelfs de nieuwe spelers hiermee worstelen.

Meer over onze deelname en de onderzoeksresultaten van ShoppingTomorrow.

Case stories

Neem contact op met Axel Groothuis voor meer informatie of volg ons op LinkedIN & Twitter