• UITKOMSTEN KLANTRETENTIE ONDERZOEK OP NATIONALE UITGEEFDAG
    Meer
  • STERKERE MERKBINDING DOOR LOYALITEITSPROGRAMMA
    Case Sanoma
  • POST-MERGER INTEGRATION MET BEHOUD VAN KLANTEN
    Case T-Mobile

Telecom, media & entertainment

Hoewel consumenten jaar-na-jaar meer tijd online doorbrengen, profiteren traditionele mediamerken daar maar weinig van. De nieuwe mediamerken zijn gratis: Nu.nl, Youtube, Google en Facebook. Hoewel consumenten ook best bereid zijn om te betalen voor (online) content. Dat bewijst het succes van Netflix en Spotify wel. Relevantie en gemak, daar hebben consumenten geld voor over.

Adverteerders volgen hun consumenten – en dus stromen ook advertentie-inkomsten naar nieuwe media- en advertentievormen. Opvallend is de snelle opkomst van programmatic advertising, dat het traditionele salesproces geheel overslaat. Toch kunnen traditionele mediamerken nog waardevol zijn; de ‘customer intimacy’ en het netwerk met andere adverteerders maakt van hen een goede projectpartner. Steeds vaker denken mediabedrijven en adverteerders samen na over de totale customer journey: events, products, nieuwe touchpoints en, uiteindelijk ook, advertenties.

Ook mediabedrijven die zich richten op professionals en bedrijven, maken eenzelfde ontwikkeling door. Deze mediabedrijven bieden niet alleen meer ‘need-to-know’ content, maar juist ook specifieke IT-oplossingen. Zo ondersteunen mediabedrijven heel direct de bedrijfsvoering van haar klanten.

Onze dienstverlening

Magnus Red heeft meer dan 15 jaar ervaring in de mediasector. Wij hebben een lang track record op het gebied van online, mobile advertising, optimalisatie van sales en customer experience. Onze consultants zetten hun kennis en ervaring in, maar ook hun gevoel voor technologie. Samen met onze opdrachtgevers werken we aan de digitale transformatie van mediabedrijven.

Meer over digital transformation en customer retention.

Case stories

Neem contact op met Magiel Tak voor meer informatie of volg ons op LinkedIN & Twitter