De effecten van e-commerce op de supply chain

Twinklemagazine en Emerce publiceren ons artikel over de effecten van e-commerce op de supply chain.In de afgelopen jaren hebben veel retailers online winkels toegevoegd aan hun fysieke kanaal. Voor producenten rijst de vraag hoe zij met e-commerce dienen om te gaan richting retailers en consumenten.

Het is duidelijk dat e-commerce de supply chain van producenten beïnvloedt. Zeker wanneer de producent zelf online gaat verkopen en zelf aan huis gaat leveren bij consumenten is het effect groot. Het zorgt voor een toename van de complexiteit als kleinere orderomvangen, groter aantal leveringen, gescheiden voorraden en klantspecifieke afhandeling in het magazijn.

Maarten van Welsem schreef een artikel voor Twinklemagazine dat ingaat op de resultaten van het onderzoek wat Eurogroup Consulting in 2011-2012 uitvoerde onder leidende elektronica producenten.

Lees hier het volledige artikel in Twinkelmagazine.

 Het artikel in Emerce gaat meer in op de achtergrond en de visie van Magnus Red (voormalig Eurogroup Consulting) op de ontwikkelingen binnen de elektronicabranche.

Lees hier het volledige artikel in Emerce.