24 Januari: Conversational Commerce op WWVD

Het is inmmiddels een traditie: Tijdens de WebWinkelVakDagen presenteert partner Axel Groothuis de resultaten van het ShoppingTomorrow onderzoek. Dit keer leidde Magnus de expertgroep Conversational Commerce, een veelbelovend onderwerp.

Conversational Commerce

Door de razendsnelle ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie ligt de technologie klaar om al chattend of pratend online aankopen te doen.De vraag die bij retailers voorligt is juist: hoe vertaal je het persoonlijke verkoopgesprek uit de winkel naar de digitale omgeving? Welke kansen en beperkingen brengt Conversational Commerce met zich mee?

Proef op de som

Om de proef op de som te nemen, hebben we een pilot gedaan en voor Apple-reseller Amac een prototype ontwikkeld; het bewijs dat Conversational Commerce vandaag al kan worden ingezet. Vervolgens hebben we het effect van deze customer journey op consumenten gemeten met behulp van neuro usability onderzoek door Braingineers en is er consumentenonderzoek gedaan naar de koopbereidheid via chat en voice.

Presentatie 24 januari

Het leverde een hoop nieuwe inzichten op, die Axel Groothuis op woensdag 24 januari tijdens zijn presentatie zal delen. Die dag komt ook het boek van ShoppingTomorrow uit, waarin alle resultaten zijn samengevat.

Kijk dan op ShoppingTomorrow om je aan te melden voor het event. Kun je niet komen, maar ben je wel geinteresseerd in de uitkomsten, neem dan contact op met Axel Groothuis.