Omnichannel retail : de ‘proximity paradox’.

Zullen online retailers uiteindelijk de beste winkeliers blijken? Maarten van Welsem signaleert een interessant fenomeen in de ontwikkeling van omnichannel retail: de ‘proximity paradox’. Zijn artikel verscheen afgelopen week in Online Retailer, een vakblad voor professionals in e-commerce en retail.

Wat houdt de ‘proximity paradox’ in? Pure players die online op afstand de hele wereld kunnen bedienen, openen fysieke magazijnen en winkels dicht bij de consument. Terwijl retailers met fysieke winkels dicht bij de klant zich juist terugtrekken uit de nabijheid van de consument en steeds meer online op afstand gaan verkopen.  Wat willen online pure players zoals Coolblue en bol.com bereiken met fysieke winkels? Waarom perken traditionele retailers zoals De Bijenkorf en Kijkshop het winkelaanbod juist in? Is het bewijs dat omnichannel retail voor alle partijen de toekomst heeft?

Lees hier het volledige artikel in Online Retailer

Meer over omnichannel retail? Lees het op Magnus Red Insights.