Magnus ondersteunt WE Fashion bij omni-channel strategie

Met een ambitieuze doelstelling en een duidelijke toekomstvisie is de nieuwe webshop van WE Fashion live gegaan. De consument treft op www.wefashion.com een frisse nieuwe website, maar onder de motorkap is ook het complete systeemlandschap van WE op de schop gegaan. Magnus heeft met de Switch-applicatie een echte omni-channel spil ontworpen en gerealiseerd. Al het verkeer tussen de webshop-, partners-, retail- en logistieke systemen loopt via Switch. Denk hierbij aan producten, prijzen, orders, retouren, refunds, voorraad en klanten.

Pick up in store

Waar met de oude webshop de connecties tussen de webwinkel en fysieke vestigingen nog lastig te realiseren waren, biedt de Switch uitkomst. Met de koppeling van alle bestaande (winkel)systemen kunnen klanten vanaf nu bijvoorbeeld hun online bestellingen ophalen in de fysieke winkel. Ook kunnen consumenten op de website de voorraad van de fysieke winkels checken, zodat zij weten waar een bepaald kledingstuk in de goede maat verkrijgbaar is.

One size fits all

De Switch is zo ontworpen dat niet alleen de webshop van WE, maar ook eenvoudig andere partners aangehaakt kunnen worden. Dit is al het geval voor Wehkamp, Amazon in Duitsland en La Redoute in Frankrijk.

Daarnaast behandelt Switch alle data, waardoor deze binnen de gehele organisatie beter beschikbaar worden. Dit zorgt voor een beter overzicht van de actuele voorraad, en meer inzicht in klanten en hun aankoopgedrag. Hiermee kan WE Fashion zich aan zijn belofte houden dat de klant altijd op de eerste plaats staat. Gerichte service, het verbeteren van de shopbeleving en het inspireren van websitebezoekers met lookbooks moeten ook in de toekomst zorgen voor loyale klanten.

Koen Aben, Business Transformation Director van WE Fashion, over het project:”Met de Switch applicatie heeft Magnus een belangrijke component van onze omni-channel strategie gerealiseerd. Uiteindelijk gaat het om een eenduidige en persoonlijke klantbeleving ongeacht waar onze klant geïnspireerd wil worden of onze producten wil kopen. Het continue beschikbaar hebben van product, klant, voorraad en order gegevens in alle kanalen is hiervoor een belangrijke randvoorwaarde.”

Met het vernieuwde wefashion.com legt WE het fundament voor een toekomst als omni-channel modemerk voor de consument die steeds meer ‘anytime, anywhere and on any device’ wil kunnen shoppen.

Links