Resultaten Conversational Commerce onderzoek ShoppingTomorrow

Magnus is vanaf de start betrokken bij ShoppingTomorrow en deed dit jaar onderzoek naar Conversational Commerce. Samen met experts uit het veld onderzochten we kansen en beperkingen van Conversational Commerce voor retailers. Ook namen we de proef op de som met een pilot, waarin we een prototype ontwikkelden.

Conversational Commerce

Conversational Commerce is de combinatie van voice, chat en kunstmatige intelligentie. Door de razendsnelle ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie ligt de technologie klaar om al chattend of pratend online aankopen te doen. De vraag die bij retailers voorligt is juist: hoe vertaal je het persoonlijke verkoopgesprek uit de winkel naar de digitale omgeving? Welke kansen en beperkingen brengt Conversational Commerce met zich mee?

Pilot

Om de proef op de som te nemen, hebben we een pilot gedaan en voor Apple-reseller Amac een prototype ontwikkeld; het bewijs dat Conversational Commerce vandaag al kan worden ingezet. Vervolgens hebben we het effect van deze customer journey op consumenten gemeten met behulp van neuro usability onderzoek door Braingineers en is er consumentenonderzoek gedaan naar de koopbereidheid via chat en voice.

Samen met de expertgroep schreven we een bluepaper over deze inzichten en ervaringen. We doen hierin aanbevelingen om met Conversational Commerce aan de slag te gaan.

Download hier het bluepaper