Zeeman vaart nieuwe koers met e-commerce platform (OIL) van Magnus

Deze zomer is Zeeman live gegaan met zijn nieuwe e-commerce platform, de Omnichannel Integration Layer (OIL) van Magnus. Waar de website en webshop voorheen een aparte url hadden, zijn deze nu voor het eerst samengevoegd. “Met het nieuwe platform zet Zeeman in op cross-channel verkoop en het vervlechten van kanalen voor een optimale ontmoeting met de klant”, vertelt e-commerce manager Jacques van der Bom aan Twinkle.

In een interview dat deze week op Twinkle staat, vertelt Jacques van der Bom over het nieuwe webwinkeldesign van Zeeman. Wat is er veranderd, en wat zijn de verwachtingen en lessons learned van dit redesign project?

Omnichannel Integration Layer (OIL)

De Omnichannel Integration Layer, kortweg OIL, is een flexibel ordermanagement, proces- en integratieplatform dat (externe) verkoopkanalen verbindt met fulfilment, CRM, enterprise en financiële systemen. Een must voor retailers om bij te blijven in de omnichannel wereld en slim met nieuwe informatie- en voorraadstromen om te gaan. Zo helpen we grote retailers als Van Bommel, WE Fashion, Zeeman, Shoeby en America Today met hun digitale transformatie.

Over Zeeman: Een familiebedrijf met een Hollandse koopmansgeest

In 1967 opende Jan Zeeman zijn eerste winkel. Zijn visie was eenvoudig: ‘Goede kleding en textiel hoeft niet duur te zijn’. Destijds was een supermarkt met kleding en textiel voor lage prijzen een revolutionaire gedachte, maar door efficiënt te organiseren en groot in te kopen, lukte het Zeeman. De formule sloeg aan en vanaf 1974 groeide het bedrijf door een aantal grote overnames nóg harder. Inmiddels is Zeeman uitgegroeid tot één van de grootste textielsupers van Europa met 1300 vestigingen in zeven landen.

Neem voor meer informatie over OIL contact op met André Damsteegt via 088 696 6000.