Onze werkwijze

Magnus richt zich op het adviseren, implementeren, verbeteren en onderhouden van informatiesystemen. Afhankelijk van uw bedrijfssituatie kan dit in verschillende vormen, van projectmanagement tot en met specialistische ondersteuning. Het doel is altijd om de wensen en eisen vanuit de business zo goed mogelijk te vertalen naar de functionaliteiten van de IT. Hiertoe is het noodzakelijk om uit te gaan van strategie, bedrijfsprocessen, organisatie én systemen. Kennis, communicatie en betrokkenheid zijn daarom belangrijke vaardigheden van al onze consultants.

Kennis

Om hoogwaardig advies te kunnen leveren zijn onze consultants op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op hun vakgebied. Door middel van certificeringen, trainingen en seminars kunt u ervan uitgaan dat wij u altijd kunnen informeren over de nieuwste relevante ontwikkelingen in de markt. Door de combinatie van consultants uit verschillende expertisegebieden kunnen wij zowel verbreding als verdieping binnen (project-) teams bieden.

Onze ervaringen opgebouwd bij nationaal en internationaal opererende ondernemingen hebben geresulteerd in Magian: een beproefde advies- en projectmethodiek. Een methodiek die – net als de organisaties van onze klanten – steeds in beweging blijft. En zo onze consultants een pragmatische structuur en hulpmiddelen aanreikt om concrete resultaten te behalen, volgens planning en binnen het afgesproken budget.

Communicatie

De sleutel tot het succes van IT-projecten zit in het correct toepassen van kennis op een specifieke bedrijfssituatie. Hiervoor is het van groot belang dat een IT consultant de taal van de business spreekt. Om tot oplossingen te komen die voor u werken moeten we immers dezelfde ideeën hebben over de huidige situatie en verwachtingen ten aanzien van de oplossingen. Duidelijke communicatie, zowel technisch als functioneel, is dan ook een van onze kernwaarden.

Betrokkenheid

Zowel in projecten als beheerwerkzaamheden is betrokkenheid vanzelfsprekend. In projecten uit zich dit onder andere in een continue focus op de haalbaarheid van adviezen. Wij denken met u mee in de lopende problematiek, ook als de omgeving veranderd. Omdat wij ernaar streven om onze klanten ook op lange termijn te ondersteunen in hun bedrijfsvoering leveren wij ook op maat gemaakte Service Level Agreements voor zowel technisch als functioneel beheer. Hierbij kunt u rekenen op een team van specialisten waarop u, indien nodig, zeven dagen per week een beroep kunt doen.