Referenties

Europees energiebedrijf: digital customer service program

Een Europees energiebedrijf wil haar customer service operations digitaliseren. De transformatie naar een digitale customer service zou operationele kosten verminderen en tegelijkertijd de customer experience en klanttevredenheid verhogen. Magnus Red zette een Agile delivery programma op om customer service medewerkers te mobiliseren richting een digitale mindset en een digitale operatie. Lees meer »

ENTSO-E: project management voor samenvoeging van netwerkmodellen

Het Europese netwerk van netbeheerders (ENTSO-E) vertegenwoordigt 42 beheerders van elektriciteitsnetten(TSOs)​ en werkt aan de integratie van de Europese elektriciteitsmarkten. Het zette een project team op dat Europa-wijd gezamenlijke netwerkmodellen moet creëren om capaciteitsberekeningen en zekerheidsanalyses te kunnen doen verschillende niveaus (jaar, maand, tweedagelijks, dagelijks en binnen de dag). ENTSO-E vroeg Magnus Red om projectmanagement (ondersteuning) om een roadmap te creëren, zodat alle stakeholders hun modellen, systemen en processen opleveren om deze samen te voegen in een pan-Europees model Lees meer »

Startup: professionalisering en versnelling

Een startup op het gebied van zonne-energie zou haar volgende fase in haar ontwikkeling ingaan. De startup had heel wat ups en downs verwerkt in haar eerste jaren en was uitgegroeid tot bedrijf met tien mensen. Het was nu tijd om de organisatie in de volgende versnelling te brengen om aantrekkelijk te worden voor lange-termijn investeerders. Magnus Red hielp de startup om haar organisatie te professionaliseren. Lees meer »

Europese energieleverancier: realisatie synergievoordelen IT-infrastructuur

Een Europese energiespeler nam een Nederlandse energieleverancier over om slagkracht te creëren in een steeds internationalere energiemarkt. Een markt die sterk onder druk staat door de opkomst van duurzame alternatieven en geopolitieke ontwikkelingen. Uiteraard willen de twee bedrijven synergievoordelen realiseren, onder meer door alle IT infrastructuur onder te brengen bij de moedermaatschappij. Geen makkelijke taak, want het bedrijf moet wel kunnen blijven doorwerken. Het bedrijf vroeg Magnus Red om een deel van dit programma te leiden Lees meer »

Top 2 energieleverancier: communicatie en change voor integratie

Om meer slagkracht te creëren in een steeds meer internationale energiemarkt, neemt buitenlands energieconcern een Nederlandse energieleverancier over. Om meer synergie te creëren tussen de retailbedrijven binnen het concern, werd besloten een groot deel van de ondersteunende bedrijfsfuncties, zoals Finance en HR, centraal te organiseren. De Nederlandse energieleverancier vroeg Magnus Red om communicatie en change expertise bij dit complexe veranderprogramma. Lees meer »

Bol.com: development verkoopplatform Bol.com Plaza

Bol.com, een van de grootste online retailers van Nederland, verkocht van oudsher boeken, CDs en DVDs. De retailer wilde haar productportfolio fors uitbreiden om haar marktpositie te verstevigen. Bol.com besloot derde partijen via haar site te laten verkopen Lees meer »

Kieskeurig.nl: concepting en realisatie nieuw verdienmodel

Sanoma’s vergelijkingssite Kieskeurig.nl helpt consumenten gemakkelijk de juiste producten te vinden en levert zo waardevolle leads aan aangesloten webshops. Kieskeurig wil het aankoopproces volledig gaan faciliteren door ook afrekenen op de site mogelijk te maken. Door deze nieuwe rol en inkomstenstroom Lees meer »

Bosch Power Tools: lancering pilot-webshop Dremel

Bosch Power Tools verkoopt haar producten via zowel offline als online retailers aan consumenten. Het bedrijf is altijd terughoudend in het aansluiten van nieuwe verkoopkanalen vanwege de belangrijke relatie met de retailers. Toch wil Bosch Power Tools experimenteren met zelf online Lees meer »

Sanoma: mobile monetization programma

Consumenten maken in toenemende mate gebruik van smartphones en tablets om content tot zich te nemen of te winkelen. Mobiel heeft daarom voor elk mediabedrijf topprioriteit. Ook voor Sanoma. Het mobiel bereik via sites Lees meer »

Sanoma: sterkere merkbinding door loyaliteitsprogramma

Mediabedrijf Sanoma merkt dat merkbinding belangrijker wordt, maar steeds moeilijker te realiseren is. Uit marktonderzoek blijkt dat consumenten in het algemeen (en klanten van Sanoma in het bijzonder) positief zijn over loyaliteitsprogramma’s en veelvuldig deelnemen. Sanoma wil door middel van een online loyaliteitsprogramma Lees meer »

Betaalzender: retentieplan voor verlaging churn

Buitenlandse betaalzender heeft de Nederlandse markt betreden. De verkoop van (proef)abonnementen is aanvankelijk succesvol. Toch worden de abonnementen maar zeer beperkt geconverteerd. De zender wil de uitstroom van klanten sterk verlagen om haar doelstellingen voor de Nederlandse markt te behalen. Een complexe taak Lees meer »

Top 3 bank: verbeterde flexibele schil van interimmers

De opdrachtgever is een van de grootste financiële dienstverleners van Nederland. Om wendbaar te zijn maakt deze bank veel gebruik van interim professionals, zowel zzp’ers als interimmers in dienst van detacheringsbureaus. De afdeling verantwoordelijk voor de voorwaarden en afhandeling van inhuur, ziet steeds meer interim-opdrachten Lees meer »

JRC: vijf studies over elektriciteitssystemen in Europa

Het Institute for Energy and Transport (IET) van de Joint Research Centre (JRC) biedt wetenschappelijke en technische ondersteuning over energiekwesties aan de beleidsmakers van de Europese Unie. Daarbij wordt speciale aandacht gegeven aan Lees meer »

PSA: verhoging klanttevredenheid en -loyaliteit

PSA Peugeot Citroën zocht nieuwe manieren om haar dienstverlening beter af te stemmen op de behoeften en verwachtingen van klanten. Uitgangspunt daarbij was dat tevreden klanten loyale klanten zijn Lees meer »

CWE: Integratie van Europese elektriciteitsnetwerken

Het Central Western European (CWE) Market Coupling programma is een Europees initiatief om de grootste regionale elektriciteitsmarkt te creëren. Ontstaan nadat overheden, toezichthouders, elektriciteitsbeurzen, netwerkbeheerders en de samenwerkingsorganisatie voor de energiemarkt in 2007 overeenkwamen de elektriciteitsmarkten van België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Nederland te koppelen Lees meer »

Consortium management voor nieuw e-book platform

Magnus Red voerde consortium management uit voor een initiatief van landelijk platform voor e-books. In het buitenland groeit de markt voor e-books heel snel. Toch is het aantal Nederlandse boeken dat als e-book uitkomt nog beperkt. Lees meer »

Syngenta: identificeren veranderingen in operationele processen en de ERP-oplossing

Syngenta is een toonaangevend bedrijf in de agrarische sector. Zij is actief in meer dan 90 landen en bezet de nummer 1 of 2 marktpositie in vrijwel elk segment waarbinnen het bedrijf actief is. Lees meer »

Forbo: verbetering leveringen en voorraadmanagement

Wij hielpen Forbo Flooring, één van de grootste producenten van vloeroplossingen ter wereld, de betrouwbaarheid van leveringen aan klanten te vergroten. Om klanttevredenheid te verhogen. Maar ook om verspilling van producten en het aanhouden van extra voorraden tegen te gaan. Een complexe taak: tien productielocaties in Europa leveren wereldwijd aan grote bouwprojecten en tussenhandelaren. Lees meer »

T-Mobile: post-merger integratie met klantbehoud

T-Mobile is een van de grootste telecombedrijven van Nederland, met 4,7 miljoen particuliere en zakelijke klanten. T-Mobile heeft in 2007 Orange overgenomen vanwege haar klanten (marktaandeel) en klantgerichte medewerkers. Een van de grootste uitdagingen Lees meer »

Arval: internationale benchmarking van sales- en serviceprestaties

Arval is een internationale autoleasemaatschappij met vestigingen in 24 landen, 4.000 medewerkers in dienst en een wagenpark van bijna 690.000 auto’s. Klantloyaliteit een van de speerpunten is van Arval’s succes Lees meer »

Sanoma: herdefiniëring van inkoop- en supply chain processen

Sanoma is met haar portfolio het grootste mediabedrijf qua bereik in Nederland. Sanoma heeft ongeveer 1600 medewerkers in dienst en is onderdeel van de Sanoma Group, die in ruim 20 landen actief is. Het bedrijf kreeg maar geen grip op de inkoop van de supply chain processen voor print. Er was niet genoeg zicht op de kosten in de keten en de samenwerking met leveranciers was niet optimaal. Lees meer »

Beter Bed | Matratzen Concord: ontwerp en realisatie omnichannel strategie

Deze retailer is de grootste Europese speler in het slaapsegment: Beter Bed heeft 80 winkels in Nederland en België en Matratzen Concord heeft 800 winkels in Duitsland. Hoewel de retailer in  Nederlands online verkoopt, wil zij internationaal online verkopen en een betere wisselwerking creeren tussen de online en fysieke winkels Lees meer »

EDF: implementatie multichannel strategie

Magnus Red bedacht en implementeerde een multichannel customer relationship strategie voor Energie De France (EDF), een van Europa’s grootste energiebedrijven. EDF startte een programma Lees meer »

EDF: geoptimaliseerde klantrelatieprocessen

Eurogroup Consulting hielp Energie De France (EDF), een van Europa’s grootste energiebedrijven, de mondiale liberalisering van de energiesector te implementeren. De B2C afdeling moest de klantrelatieprocessen tussen het verkoopproces en het distributieproces splitsen. En een enorme IT-transformatie doorvoeren van een database van 30 miljoen klanten Lees meer »

Sparkassen-Finanzgruppe: verbeterde sales effectiviteit binnen kantorennet

Sparkassen-Finanzgruppe heeft 600 kantoren, meer dan 360.000 medewerkers en een omzet van ongeveer 3 biljoen euro en is daarmee de grootste Duitse financiële organisatie. De spaarbanken zijn de grootste pijler van de financiële groep. Lees meer »

Uitgeverij: optimale advertentiemanagementprocessen

Een van de grootste B2C uitgevers van Nederland zag haar advertentievolume dalen. Daarnaast was het openstaande saldo voor debiteuren al geruime tijd zeer hoog. De sales back office organisatie bestond uit zeer specialistische functies die exclusief voor titels werkten. De directie wenste juist klantgericht te gaan werken. Eurogroup Consulting realiseerde optimale advertentiemanagementprocessen bij het uitgeefbedrijf. Lees meer »

Uitgeverij: optimaal redactioneel proces

Een grote B2C-uitgever in Nederland ondervond knelpunten in het redactionele proces. Het eindproduct van de redacties van de uitgever was een halffabrikaat. Een externe partij (lithograaf) verwerkte de halffabrikaten vervolgens tot een drukklaar eindproduct. Lees meer »

TV-productiemaatschappij: IT-strategie en -landschap aansluiten op corporate strategie

Een internationale TV-productiemaatschappij heeft haar IT-ondersteuning uitbesteed, maar wil deze weer in eigen beheer nemen door tegenvallende prestaties en ontevredenheid onder gebruikers. Daarnaast wil zij inspelen op de mogelijkheden van nieuwe media. Uiteindelijk doel is kostenreductie door het opschonen van het applicatielandschap en het verlagen van bedrijfsrisico’s. Eurogroup Consulting hielp de IT-strategie aan te sluiten op de corporate strategie. Lees meer »

Integratie print en online salesafdelingen van B2B-uitgever

Eén van de grootste online georiënteerde B2B-uitgevers in Nederland heeft haar focus van  sterk veranderd van traditionele tijdschriften naar cross-mediale producten. Omzet door printadvertenties laat een dalende trend zien, terwijl de omzet door online advertenties stijgt. Lees meer »

We Fashion: internationale uitrol e-commerce kanaal

WE Fashion is een internationaal modebedrijf met ongeveer 250 winkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en China. Het bedrijf wilde haar e-commerce kanaal starten in Nederland en daaropvolgend internationaal uitrollen. En snel Lees meer »