Bol.com: development verkoopplatform Bol.com Plaza

Bol.com, een van de grootste online retailers van Nederland, verkocht van oudsher boeken, CDs en DVDs. De retailer wilde haar productportfolio fors uitbreiden om haar marktpositie te verstevigen. Bol.com besloot derde partijen via haar site te laten verkopen om zo het assortiment uit te breiden, zonder de voorraad en bijbehorende risico’s te dragen. De derde partijen kunnen profiteren van Bol.com’s traffic en naamsbekendheid. Online ontwikkelingen gaan snel, daarom wilde Bol.com dit concept snel live brengen. Magnus Red hielp Bol.com met de realisatie van Bol.com Plaza.

Resultaten voor Bol.com

  • Platform binnen drie maanden ontwikkeld en zonder grote issues live gebracht
  • Platform biedt elke verkoper een eigen ‘winkel’
  • Consumenten kunnen via derden kopen tegen duidelijke en makkelijk te raadplegen voorwaarden
  • Platform is naadloos geïntegreerd in de bestaande Bol.com website
  • Een jaar na lancering werden producten in 12 productcategorieën aangeboden. Inmiddels bieden 5.500 verkopers producten aan en is de klantenkring van Bol.com gegroeid naar 5 miljoen consumenten.

Bijdrage van Magnus Red

  • Snel schakelen tussen business en IT om ideeën te helpen vertalen naar concrete IT-oplossingen
  • Vertalen van platform-concept naar nodige veranderingen in juridische voorwaarden
  • Faciliteren besluitvorming bij rondom usability en design van het platform
  • Consultant die snel kon schakelen en door heldere communicatie snel besluitvorming tot stand kon brengen

Neem contact op met Axel Groothuis voor meer informatie.