Bosch Power Tools: lancering pilot-webshop Dremel

Bosch Power Tools verkoopt haar producten via zowel offline als online retailers aan consumenten. Het bedrijf is altijd terughoudend in het aansluiten van nieuwe verkoopkanalen vanwege de belangrijke relatie met de retailers. Toch wil Bosch Power Tools experimenteren met zelf online verkopen en kiest het Dremel-merk als pilot hiervoor. Magnus Red adviseerde Dremel in de omnichannel strategie en hielp haar webshop voor de Duitse markt realiseren.

Resultaat voor Bosch Power Tools

  • Lancering pilot-webshop binnen vier maanden in Duitse markt
  • Webshop als pilotproject om directe verkoopstrategie te evalueren
  • Doelgroep van Dremel-fans bedienen met het volledige assortiment
  • Mogelijkheid om het assortiment te optimaliseren door direct te leren van consumentengedrag
  • Optimaal profiteren van traffic door webshop te integreren in staande Dremel-website
  • Webshop aangesloten op centrale Bosch-processen en customer service

Bijdrage van Magnus Red

  • Omnichannel strategievorming: expertmatig adviseren & besluitvorming faciliteren
  • Opstelling van webshop requirements, user stories en functional design
  • Begeleiding van selectieproces van extern design bureau
  • Project management: aansturing externe partijen, interne organisatie (Dremel en Bosch) in Nederland en Duitsland
  • Advies over de communicatiestrategie richting retailers en andere stakeholders
  • Ontwerp nieuwe (webshop) verantwoordelijkheden binnen de organisatie (content managment, traffice generation analytics & reporting, customer service).

Lees meer in het interview met onze opdrachtgevers.

Neem contact op met Jochem Boot voor meer informatie.