Europees energiebedrijf: digital customer service program

Een Europees energiebedrijf wil haar customer service operations digitaliseren. De transformatie naar een digitale customer service zou operationele kosten verminderen en tegelijkertijd de customer experience en klanttevredenheid verhogen. Magnus Red zette een Agile delivery programma op om customer service medewerkers te mobiliseren richting een digitale mindset en een digitale operatie.

Resultaten van de opdrachtgever

  • Een lopend digital customer service programma, voorzien van juiste training en middelen
  • Agile manier van werken voor Agile delivery teams
  • Klanten stappen over naar digitale communicatiekanalen, terwijl zij nog steeds volledig in hun behoeften en voorkeuren wordt voorzien
  • Een helder beeld van de volgende stap: een omnichannel customer service

De bijdrage voor Magnus Red

  • Ontwerpen en opzetten van digitaal customer service programma
  • Agile delivery teams voor verbetering van digitale customer journeys
  • Een continue change & communicatie team opgezet rondom digitalisatie
  • Aanpak voor traditionele kanalen opgezet om klanten op een positieve manier over te laten stappen (promotion & persuasion)
  • Reporting en monitoring van kanaalgedrag
  • Programma management voor startup fase om te garanderen dat een werkend programma wordt overgedragen aan customer service medewerkers
  • Change management om het gat tussen online en offline customer service employees te dichten
  • Coaching & ondersteuning voor medewerkers in hun nieuwe digitale rollen
  • Advies over de toekomst, een omnichannel customer service

Neem contact op met Wesley Geurts voor meer informatie