Forbo: verbetering leveringen en voorraadmanagement

Wij hielpen Forbo Flooring, één van de grootste producenten van vloeroplossingen ter wereld, de betrouwbaarheid van leveringen aan klanten te vergroten. Om klanttevredenheid te verhogen. Maar ook om verspilling van producten en het aanhouden van extra voorraden tegen te gaan. Een complexe taak: tien productielocaties in Europa leveren wereldwijd aan grote bouwprojecten en tussenhandelaren.

Resultaat voor Forbo

  • Substantiële verbetering leveringen en leveringsbetrouwbaarheid
  • Verhoging van omzetsnelheid van eindproducten
  • Vergroting van de beschikbaarheid van eindproducten
  • Aanzienlijke vermindering van snijverlies op eindproducten

Bijdrage van Magnus Red

Wij voerden voorraadmanagementprocessen in die passen bij de complexe producten en organisatie van Forbo Flooring. Door een slim algoritme te ontwikkelen, worden rollengtes nu heel specifiek gematcht met de bestelling. Dat minimaliseert het snijverlies. Daarnaast creëerden we inzicht in B-kwaliteit voorraden, die voortaan via een ‘opruimzolder’ verkocht kunnen worden.

Ook (h)erkenden we de sleutelpositie van de  commerciële organisatie in voorraadmanagement. Samen met de salesafdelingen stelden we de eisen vanuit de klant vast: the-voice-of-the-customer. En werkten we actief samen met customer service. Dat gaf vertrouwen in de kwaliteit van forecasting.

Neem contact op met Vincent Verheul voor meer informatie.