Kieskeurig.nl: concepting en realisatie nieuw verdienmodel

Sanoma’s vergelijkingssite Kieskeurig.nl helpt consumenten gemakkelijk de juiste producten te vinden en levert zo waardevolle leads aan aangesloten webshops. Kieskeurig wil het aankoopproces volledig gaan faciliteren door ook afrekenen op de site mogelijk te maken. Door deze nieuwe rol en inkomstenstroom hoopt Kieskeurig haar positie in de waardeketen verstevigen.. Een belangrijke stap voor Sanoma in haar ontwikkeling richting e-commercebedrijf. Magnus Red hielp Kieskeurig dit concept te realiseren en bracht daarbij waardevolle online retail ervaring in.

Kieskeurig’s resultaten

  • Succesvolle lancering: bezoekers bestellen op Kieskeurig.nl bij een selectie van webshops en productcategorieën
  • Nieuw bestel- en betaalproces waarvan de klantbeleving naadloos aansluit bij het Kieskeurig-merk
  • Multichannel klantenservice greenfield opgezet voor Kieskeurig
  • Helder samenwerkingsmodel tussen Kieskeurig, webshop en betaaldienst op basis van gedegen juridische en fiscale afspraken

Bijdrage van Magnus Red

  • Idee betaalmogelijkheid samen met Kieskeurig vertaald naar concrete impact op de operatie
  • Snel positionering en merkwaarden voor Kieskeurig vastgesteld en vertaald een de nieuwe Customer Journey op basis van Magnus Red’s e-commerce ervaring
  • Selectietraject voor leveranciers begeleid (betaaldienst en ontwikkelaars voor order management systeem en visual design)
  • Juridisch traject begeleid t.b.v. samenwerkingscontracten met webshops cq. leveranciers en t.b.v. algemene voorwaarden en privacy- en consumentenbescherming
  • IT-project management van een complex traject met veel afhankelijkheden, stakeholders onder hoge tijdsdruk, inclusief aansturing van scrum-ontwikkeling, bewaking en toetsing van usability en coordinatie van testing en livegang
  • Customer service organisatie ingericht, getraind en aangestuurd tijdens de eerste weken na de lancering

Neem contact op met Wesley Geurts voor meer informatie.