America Today

America Today vertaalt sinds 1989 de all American campus lifestyle in een breed assortiment van zeer relaxte basics, accessoires en college-klassiekers zoals jeans, T-shirts, sweats, jogging pants en hoodies met karakteristieke logo’s, prints en details.

America Today klaar voor morgen met omnichannel oplossing van Magnus

Studenten anytime, anyplace, anywhere fantastisch uit laten zien, dat is het streven van America Today. Maar deze ‘altijd en overal’ ambitie geldt natuurlijk ook voor de beschikbaarheid van de collectie. En daar heeft het bekende fashion merk achter de schermen hard aan gewerkt. America Today werkt inmiddels dan ook met de Omnichannel Integratie Layer (OIL) en een vernieuwde Magento webshop.

Verlaging operationele kosten en eenvoudige integratie met externe marktplaatsen

In verschillende architectuursessies met Axel Groothuis en André Damsteegt, partners bij Magnus, is een plan gemaakt voor de omnichannel doelstellingen van America Today. Al snel werd duidelijk dat de Omnichannel Integration Layer (OIL) goed aansluit bij deze doelstellingen en ambities. De nieuwe omnichannel architectuur die met OIL is gerealiseerd zorgt voor een optimale flexibiliteit en een verlaging van de operationele kosten. De OIL software biedt America Today een integrale oplossing voor productbeheer (PIM) en een volledige ordermanagement oplossing. De diverse modules van OIL bieden America Today standaard koppelingen voor de Magento Website, maar ook voor de integratie met marktplaatsen. Dit biedt de mogelijkheid om extra kanalen aan te haken, zoals Bol.com en Amazon.com. Daarbij draait de hele infrastructuur nu in de cloud. Magnus heeft met OIL een echte omnichannel spil ontworpen en gerealiseerd.

Next steps voor een nog betere customer experience

Nu de basis omnichannel architectuur staat is het tijd voor de volgende stappen, zoals nieuwe voorraadmodellen als Click & collect, Pick/ship from store en order online in store. Alles om het voor de consument zo relaxt mogelijk te maken en zijn favoriete kledingstukken zo snel mogelijk te kunnen dragen.

“Voor America Today is het belangrijk dat we flexibel kunnen inspelen op kansen die de markt ons biedt. In OIL hebben we deze flexibiliteit gevonden en onze infrastructuur toekomstbestendig gemaakt.”, aldus Robert Jan Paape, IT manager bij America Today.

Links