Carrier

Carrier Holland Heating B.V., de Nederlandse marktleider in luchtbehandelingsapparatuur, ontwikkelt, ontwerpt, produceert en verkoopt airconditioning, verwarming- en koelapparatuur. Het bedrijf heeft ongeveer 400 man in dienst en is een dochter van United Technologies Corporation.

Betere klantenservice met SAP Customer Service

“Dit is nu echt een project met aantoonbare snelle terugverdientijd, met ‘return on investment’. Het begrip van onze service business in combinatie met de projectmethodiek en inbreng van Magnus hielp ons om de serviceprocessen beter te integreren en de efficiëntie te verbeteren. Hierdoor is de klantenservice verder verbeterd en besparen we tijd en geld.” Eric Pans, Managing Director, Carrier Holland Heating

Met innovatieve technieken maakt Carrier zeer specifieke producten. Hierbij hoort ook een hoog serviceniveau om de bedrijfszekerheid voor klanten te garanderen.

Het doel was een betere integratie van de afdeling Service & Renovatie met de rest van de organisatie, met name tussen Sales en Service en met de centrale logistieke en financiële afdelingen. Afname van de administratieve werklast door stroomlijning van de bedrijfsprocessen en het vermijden van redundante administratie.

In het kader van dit kwaliteitsstreven was de implementatie van SAP Customer Service een natuurlijk vervolg op de eerdere migratie naar een volledig geïntegreerd SAP R/3 systeem.

Download onze projectreferentiesheet voor meer details.

Optimalisatie van logistieke keten met procesintegratie

“De vertaling van de bedrijfsbenodigdheden gecombineerd met Magnus’ werkwijze en toewijding stelden ons in staat onze ontwerp- en logistieke processen te integreren. Daardoor profiteren we nu van verbeterde efficiëntie in de gehele interne distributieketen. Andere voordelen zijn besparing van tijd en geld, minder fouten en minder overbodige moeite.” Eric Pans, Managing Director, Carrier Holland Heating

Carrier wilde een geheel nieuwe bedrijfsbackbone creëren, volledig geïntegreerd in één ERP systeem. Gekozen werd voor SAP R/3.

De manier van werken moest gaan veranderen, meer in de richting van ‘configure-to-order‘. Daarvoor moest de interne distributieketen worden verbeterd. Voornamelijk de schakels tussen productie en assemblage.

Download onze projectreferentiesheet voor meer details.