WE Fashion

WE Fashion is een internationale onderneming en is met circa 250 winkels en 3000 medewerkers vertegenwoordigd in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. Het internationale distributiecentrum en het hoofdkantoor van de organisatie zijn gevestigd in Utrecht. Daarnaast zijn er lokale kantoren in België, Duitsland en Zwitserland.

Omnichannel Integration Layer

WE Fashion heeft niet alleen een frisse nieuwe website (www.wefashion.com), maar onder de motorkap is ook het complete systeemlandschap op de schop gegaan. Magnus heeft met de Switch-applicatie een echte omnichannel spil ontworpen en gerealiseerd. Al het verkeer tussen de webshop-, partners-, retail- en logistieke systemen loopt via Switch. Denk hierbij aan producten, prijzen, orders, retouren, refunds, voorraad en klanten.

Koen Aben, Business Transformation Director van WE Fashion, over het project:”Met de Switch applicatie heeft Magnus een belangrijke component van onze omnichannel strategie gerealiseerd. Uiteindelijk gaat het om een eenduidige en persoonlijke klantbeleving ongeacht waar onze klant geïnspireerd wil worden of onze producten wil kopen. Het continue beschikbaar hebben van product, klant, voorraad en order gegevens in alle kanalen is hiervoor een belangrijke randvoorwaarde.”

Met het vernieuwde wefashion.com legt WE het fundament voor een toekomst als omni-channel modemerk voor de consument die steeds meer ‘anytime, anywhere and on any device’ wil kunnen shoppen.

Download onze projectreferentiesheet voor meer details.

Omnichannel Price Engine

Bij een succesvolle omnichannel strategie hoort een flexibele, centrale oplossing voor configuratie en controle van klant-kortingen. Voor WE Fashion heeft Magnus in korte tijd haar bestaande Price Engine applicatie gefinetuned om in deze omnichannel behoefte te voorzien. De Price Engine ondersteunt flexibele en eenvoudige communicatie met de POS, de webshops en met mobile apps. Key features van de Price Engine zijn:

  • Realtime berekening van kortingen vanuit ieder touchpoint,
  • Een managementlaag voor uitgebreide configuratie en beheer van kortingen. Dit betreft onder andere het bepalen van product scopes, customer scopes en channel/location scopes.
  • Een coupon-module die automatisch het inzetten, reserveren en verzilveren van coupon-kortingen beheert.

Irene Overweel, projectmanager Business Innovation bij WE Fashion, over de price engine: “Via onze Price Engine kunnen we eindelijk alle promoties centraal beheren en de resultaten volgen. Al onze touchpoints zijn aangesloten op de price engine. Hiermee kunnen we de klant dezelfde promoties aanbieden en de klant heeft dezelfde beleving, of hij nu shopt via de webshop of WE APP of in onze winkels.”

Download onze projectreferentiesheet voor meer details.

Links