Magnus Red is al lange tijd actief in de mediabranche. Eén van de meest prangende onderwerpen in deze sector is en blijft het vinden van een goede balans tussen creativiteit en kosten. Zo ook bij een tv-producent die programma’s maakt in opdracht van tv-zenders op basis van strikte prijsafspraken.  

Voordat de productie van een tv-programma start wordt een budget opgesteld met de kosten die nodig zijn om een goed programma te produceren. Vervolgens gaat de tv-producent met dit budget in het achterhoofd aan de slag. Tijdens de productie ontstaan nieuwe ideeën, die vaak extra geld kosten, boven op het budget. Een mooiere opnamelocatie, het gebruik van een high-tech decor of het inhuren van een wereldster. Alles wordt uit de kast getrokken om zo hoog mogelijke kijkcijfers te halen! Tijdens opnames ontbreekt het echter vaak aan een compleet en actueel beeld van de reeds gemaakte kosten. Kortom, het is lastig om te zien wat het nog resterende budget is.

Magnus Red heeft deze tv-producent geholpen bij deze uitdaging.  In samenwerking met IT en productiemedewerkers en managers is er een uniforme werkwijze in budgetteren en analyseren uitgedacht, welke wordt ondersteund door een nieuw IT-platform. Met nieuwe applicaties die  het mogelijk maken om daadwerkelijk gemaakte kosten tijdens een productie real-time af te zetten tegen het budget. Hierdoor is het voortaan mogelijk om creatieve keuzes tijdens de productie ook meteen vanuit het oogpunt van winstgevendheid te beoordelen. 

Bent u benieuwd hoe Magnus Red uw organisatie kan helpen? Neem dan contact op met Magiel Tak

7 + 9 =