Hoe ziet de toekomst van de Nederlandse retail er uit in 2030? En hoe shopt de consument tegen die tijd? Het zijn de centrale vragen in het vorige week verschenen boek SHOPPING 2030: DAADKRACHT GEVRAAGD IN EEN DECENNIUM VOL VERANDERING, geschreven door Magnianen Axel Groothuis en Nik van Brink, in samenwerking met Wim La Haye en Daniël Klomps van Bluebird Day. Het afgelopen jaar gaven zij leiding aan een scenarioteam met twintig toonaangevende experts binnen Shopping Tomorrow, het kennisplatform van Thuiswinkel.nl. 

We weten allemaal dat toekomstvoorspellingen zelden uitkomen. Daarom vroegen wij Axel waarom hij zich hier in een boek dan toch aan durft te wagen. “Wij hebben natuurlijk ook geen glazen bol” geeft Axel direct toe. “Het is dus ook niet zo dat wij de toekomst kunnen voorspellen. Wat we wel kunnen is goed nadenken over de trends die wij zien, de impact hiervan op retail schetsen en hiermee aanzetten tot nadenken.” Het boek heeft als doel de Nederlandse retailsector te helpen zich beter voor te bereiden op de belangrijkste trends en ontwikkelingen om zo ook in 2030 succesvol te zijn.

Wil je meer weten? SHOPPING 2030: DAADKRACHT GEVRAAGD IN EEN DECENNIUM VOL VERANDERING is vanaf nu verkrijgbaar:

Neem contact op met Nik van Brink voor vragen over het boek of de Magnus bijdrage aan Shopping Tommorow

12 + 13 =