Alain Streppel

“You can have data without information, but you cannot have information without data.”  (Daniel Keys Moran)

Als business intelligence consultant help ik klanten bij het managen van hun informatievoorziening. Ik heb projecten gedaan bij Sanoma, Akzo Nobel, PVH (o.a. Tommy Hilfiger en Calvin Klein), Schouten en Nelissen en ABN AMRO Lease. Daarbij houd ik me vooral bezig met BusinessObjects (BO), een platform specifiek gericht op data modellering en analyses. En ik heb veel specifieke kennis van WebIntelligence.

Mijn job is het verzamelen van data die al opgeslagen is. Om die vervolgens vorm te geven in goede rapportages. Ik zorg ervoor dat het mooi getoond wordt en dat afhankelijk van de gebruiker specifieke informatie naar voren komt. Daardoor komt er meer dynamiek in de rapportages. Ik merk in de praktijk dat organisaties nog niet veel werken met gestandaardiseerde rapportages. Dan gebruikt de ene afdeling Excel en een andere afdeling weer iets anders, een hele jungle. Ik probeer ze te ondersteunen door een bepaalde standaard binnen een bedrijf op te zetten. Daarvoor is van de ene kant een stuk IT kennis nodig en aan de andere kant begrip van de data en specifieke business processen van een organisatie. Dat is natuurlijk bij iedere organisatie weer anders en maakt het werk zo uitdagend.

Magnus is een mooi bedrijf om voor te werken, ik ben heel enthousiast over hoe we dingen hier doen. We zijn met een energieke club, jonge mensen die het leuk vinden om met IT en bedrijfsoplossingen bezig te zijn. Het allerleukste aan mijn werk vind ik problemen oplossen die anderen niet voor elkaar krijgen. Dat geeft veel voldoening!

Meer weten? Mail Alain.

Links:

Meer professionals