Christian Onderstal

“Het is goed om te onthouden, dat je terugkrijgt wat je geeft.” (Jos Burgers)

Na mijn opleiding computertechniek ben ik in 2002 bij Magnus begonnen als SAP Junior Basis consultant. Door mee te draaien op de beheerafdeling heb ik het vak geleerd. Vervolgens ben ik steeds meer projecten gaan doen; upgrades, migraties, patches. Daarna meer de rol van project manager en vanaf 2007 als practice manager. De afgelopen jaren hebben we het beheer verder geoptimaliseerd door onder meer de introductie (en later ook optimalisatie) van monitor tooling, standard operating procedures, en stand-by diensten. We werken inmiddels voor een brede range aan klanten. En we hebben het team behoorlijk uitgebreid, we werken met specialisten die weten wat ze doen en dit op een goede manier kunnen vertellen. De kroon op ons werk zijn natuurlijk onze ISO certificeringen, daarmee is de professionaliseringsslag geslaagd.

Gave projecten met innovatieve technologie, wij fixen het

Naast beheer doen we enorm veel gave projecten met nieuwe technologie. Zo zijn we in 2015 begonnen met een proof of concept met SAP op de Public Cloud van Amazon Web Services (AWS). En we doen veel ervaring op met HANA. Onlangs hebben we voor een klant een proof of concept opgezet. De klant had een budget en zou in eerste instantie zelf voor de hardware zorgen. Dat lukte niet, maar na wat speurwerk wilden HP en SUSE wel graag meewerken aan een oplossing. Daar word ik enthousiast van; een goede relatie met de klant, verbinden en het werk uit handen nemen. En als je dan uiteindelijk de hele interne organisatie mee kunt nemen in de journey en enthousiast kunt krijgen, dat is super. Wat ik er ook gaaf aan vind, en dat is wel tekenend voor Magnus, is dat als we samen met de klant een gave opdracht hebben gedefinieerd, we het gewoon gaan fixen, linksom of rechtsom, dat is voor mij ‘sharing the joy’. En het Magnus kerstfeest natuurlijk.

Waarvoor moeten ze jou bellen?

Als organisaties een vraagstuk hebben over hun SAP omgeving, willen upgraden, migreren of de hardware willen vervangen, maar ze weten nog niet exact hoe. Of als ze ondersteuning willen hebben over de meest handige business case. Nu bijvoorbeeld bij twee klanten die kosten willen besparen door de database size terug te brengen. Dan vind ik het mooi om eerst met de klant mee te denken over de terugverdientijd, total cost of ownership en hoe we dit slimmer kunnen doen, in plaats van domweg een aanbieding te maken. Mijn kennis en ervaring delen met anderen, en daarbij een hele goede relatie met de klant opbouwen. Zodat ze weten dat ze altijd op je kunnen rekenen, dat is voor mij echt heel belangrijk.

Meer weten? Mail Christian.

Links

Meer professionals