Als analytics consultant aan de slag bij Tommy Hilfiger en Magnus

PVH Europe en Magnus werken al sinds 2011 samen op het gebied van Analytics en BI. Het afgelopen jaar is daar een samenwerking bij gekomen op het gebied van recruitment, het Young Professional Analytics programma. We spreken Simcha Knol, Senior Vice President, en Gert Meiling, Senior Director Analytics & Business Intelligence bij PVH Europe over deze samenwerking.

Down to earth en betrouwbaar

PVH-TommyHilfiger-Office-Magnus-Blue-Analytics-miniNa een jarenlange samenwerking op allerlei gebieden binnen Analytics en Business Intelligence hebben Gert en Simcha een goed beeld van de doorsnee Magnus consultant. “De samenwerking met Magnus is altijd heel natuurlijk, het voelt alsof het PVH mensen zijn.” vertelt Gert. “Down to earth en betrouwbaar” vult Simcha aan. Om de juiste balans te houden tussen externe consultants en het eigen Analytics team, kwam Simcha op het idee om een samenwerking aan te gaan voor het werven van nieuwe collega’s.

Simcha geeft aan: “Het lijkt misschien wat disruptive, maar wij willen ook altijd een flexibele schil houden, dus het hoeft elkaar echt niet te bijten. Voor de samenwerking is het juist goed om bepaalde capabilities ook in huis te hebben, zodat er bij ons ook kennis is, dan is het makkelijker schakelen.”

Natuurlijk stonden we bij Magnus wel open voor deze innovatieve samenwerking en al snel kwamen de eerste kandidaten op gesprek.
Gert: “We zijn gestart met Luc en Yvonne. Luc werkt eerst negen maanden bij PVH en daarna bij Magnus, en Yvonne precies andersom. Voor Luc is een speciaal programma samengesteld, waarbij hij steeds drie maanden bij een ander team meedraait. Hij is begonnen in het Master Data office, daarna bij het Foxtrot scrum team om processen te verbeteren, en de laatste drie maanden gaat hij aan de slag bij het data science team. Zo maakt hij kennis met verschillende aspecten en biedt hij direct meerwaarde.”

Het ideale profiel

Dat klinkt heel veelzijdig en leerzaam, maar wat maakt je als sollicitant geschikt voor de job? Naast een technische of engineering achtergrond (liefst een echte bèta) is het belangrijk dat je communicatief vaardig bent en feeling hebt met de branche. Als ideale kandidaat beschik je over de nodige awareness als het gaat om de fashion of retailing, heb je hier een mening over en weet je hoe je jezelf kleedt.
Simcha: “Om te kijken of je goed binnen onze cultuur past, vragen we ook altijd wat het merk Tommy voor je betekent.”

Fijne add-on: Stel je hebt een bèta achtergrond en houdt van fashion, dan verzekeren Gert en Simcha je dat je als nieuwe collega ook helemaal op de hoogte gehouden worden van de laatste collectie.

Gert: “Voor alle grote seizoenen hebben we een market launch, om echt onderdeel te zijn van het Tommy brand. En twee keer per jaar is er een grote sample sale, waarbij je als werknemer tegen een gereduceerd tarief mooie items kunt kopen.”

Op dit moment zoeken Gert en Simcha nog twee nieuwe teamleden voor het Young Professional Programma.

small-magnus-mini-cooperSimcha: “We stellen hoge eisen aan onze nieuwe collega’s, maar kom je door de selectie dan krijg je daar ook veel voor terug. Er ligt een mooie uitdaging om met ons Analytics en BI team een data driven mindset bij te brengen aan alle creatieve collega’s die bij
PVH werken. Dashboards moeten er bij ons dan ook goed uitzien, veel plaatjes en visueel prikkelend. Soms wordt er gedacht dat analytics beperkend kan zijn voor de creativiteit, maar het kan ook heel complementair aan elkaar zijn. Aan ons de schone taak om dit te laten zien.”

pvhOver PVH Corp.

Met een geschiedenis van meer dan 135 jaar, heeft PVH zich bewezen in het laten groeien van merken en bedrijven met een rijk Amerikaans erfgoed, zo is het een van de grootste confectiebedrijven ter wereld geworden. PVH heeft meer dan 36.000 medewerkers in meer dan 40 landen en bijna $9 miljard aan jaaromzet. PVH is eigenaar van de iconische merken CALVIN KLEIN, TOMMY HILFIGER, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner’s, Olga en Geoffrey Beene, evenals het digitale True & Co. intimates merk. PVH zet een verscheidenheid aan goederen onder deze en andere nationaal en internationaal bekende eigen en licensed merken op de markt.

* Het merk Speedo heeft een licentie voor Noord-Amerika en de Caraïben in de eeuwigheid van Speedo International Limited.

Wil jij bijdragen aan het data driven maken van PVH?

Bekijk dan hier de vacature op werkenbijmagnus.nl voor alle
details of neem contact op met Hans Hoogsteen via +31 88 696 6000.

Links