Emerce Eguide: case stories van OIL bij HEMA en Intersport

Afgelopen week is de Emerce Eguide uitgekomen: de inspiratiegids op het gebied van online projecten. En – oh boy – wat zijn wij trots op onze mooie case stories van HEMA en Intersport International. Twee supergave voorbeelden van de succesvolle inzet van Magnus’ omnichannel integration layer, ofwel OIL.

HEMA’s case story

Om HEMA‘s klanten een naadloze customer experience te bieden, was een vernieuwd systeemlandschap nodig met SAP-integratie. Magnus’ OIL vervult hierin een sleutelrol. HEMA zet OIL in voor ordermanagement, zodat producten met diverse voorraadlocaties, aflevermogelijkheden en -tijden in 1 order kunnen worden afgehandeld. Ook HEMA’s klantenpas is gekoppeld, zodat data en saldo via elk kanaal up-to-date zijn. Zo maakt HEMA het dagelijks leven van haar 6 miljoen klanten makkelijker én leuker.

Intersport International’s case story

Intersport International is een wereldwijd netwerk van sportspeciaalzaken met 5.400 winkels in 45 landen. De centrale organisatie wil haar landen een state-of-the-art retail platform bieden om omnichannel retailing binnen Intersport verder te professionaliseren. Magnus’ OIL wordt daarbij ingezet voor omnichannel ordermanagement. Door een slim samenspel van landelijke webshops en lokale winkels kan Intersport haar klanten op nieuwe manieren bedienen. Denk aan processen als collect-from-store, ship-from-store en return-in-store.

Meer cases

En voor wie ‘t vorig jaar gemist heeft, ook in 2017 stonden we in Emerce Eguide met twee mooie cases. Je kunt deze ook teruglezen op de Eguide website: America Today en WE Fashion.

Geïnspireerd geraakt? Neem contact op met Andre Damsteegt om te sparren over wat OIL voor jouw omnichannel retail operatie kan betekenen.