Magnus voorzitter Conversational Commerce @ShoppingTomorrow

Magnus is weer actief betrokken bij Shopping Tomorrow, het jaarlijkse, grootschalige onderzoek dat de toekomst van (online) retail in kaart brengt. Honderden experts uit het veld komen samen in meer dan twintig verschillende expertgroepen om samen aanbevelingen te doen. Magnus vervult elk jaar een actieve rol als voorzitter van zo’n groep. Dit jaar is Magnus’ Axel Groothuis voor de tweede keer voorzitter van de werkgroep Conversational Commerce. Een veel belovende ontwikkeling binnen (online) winkelen.

Conversational commerce

Vorig jaar brachten we de trends & ontwikkelingen van converational commerce in kaart. In China en de VS gaan deze ontwikkelingen al razendsnel. We deden ook onderzoek onder Nederlandse consumenten. Hoe kijken zij naar voice en chat tijdens het (online) winkelen? Bovendien maakten we een werkende conversational commerce pilot. We vertaalden het verkoopproces uit de Amac winkels (een Apple Premium Reseller) naar een online conversatie met een chatbot via IBM’s Artificial Intelligence platform Watson.

Slimmere chatbot

Dit jaar gaan we een stapje verder. We zullen de chatbot slimmer maken, zodat het een echte virtual shopping assistant kan worden. Ook dit jaar zijn we natuurlijk niet tevreden zonder een goede pilot. We leiden de expertgroep, met een experts van onder meer Bol.com, OMODA, ING ,PostNL en Amac, samen met gastheer Wim la Haye van Bluebird Day.

Wil je op de hoogte blijven van de resultaten, kom dan op 20 september naar Shopping Today, het event waar alle expertgroepen presentaties geven over hun (voorlopige) resultaten. Of neem persoonlijk contactop met Axel Groothuis.