Betaalzender: retentieplan voor verlaging churn

Buitenlandse betaalzender heeft de Nederlandse markt betreden. De verkoop van (proef)abonnementen is aanvankelijk succesvol. Toch worden de abonnementen maar zeer beperkt geconverteerd. De zender wil de uitstroom van klanten sterk verlagen om haar doelstellingen voor de Nederlandse markt te behalen. Een complexe taak omdat klantcontact indirect verloopt: via operators, de kabel- en telecombedrijven. De zender vroeg Magnus Red om hulp bij het opzetten van een doordacht retentieplan.

Resultaat voor betaalzender

  • Gebalanceerd programma van retentieactiviteiten voor de gehele ‘customer life cycle’
  • Aangescherpte propositie (prijs & duur contract) en verrijkte customer experience, wat de waardeperceptie vergroot
  • Verhoogde prioriteit voor de betaalzender onder operators door verbeterde samenwerking en afstemming van marketingactiviteiten

Bijdrage van Magnus Red

  • Analyse van marktonderzoek en churn, wat dieper inzicht creëerde in klanten en hun koopmotieven
  • Identificeren knel- en verbeterpunten in de customer journey en in de samenwerking met operators
  • Retentieplan opgesteld samen met betrokken accountmanagers, waarbij het proces even waardevol was (nieuwe ideeën, praktische handvatten, gevoel voor urgentie creëren) als het eindresultaat
  • Retentieplan als startpunt voor verbeterprojecten die in een projectenkalender gestructureerd en gesorteerd zijn op prioriteit.

Neem contact op met Magiel Tak voor meer informatie.