Beter Bed | Matratzen Concord: ontwerp en realisatie omnichannel strategie

Deze retailer is de grootste Europese speler in het slaapsegment: Beter Bed heeft 80 winkels in Nederland en België en Matratzen Concord heeft 800 winkels in Duitsland. Hoewel de retailer in  Nederlands online verkoopt, wil zij internationaal online verkopen en een betere wisselwerking creeren tussen de online en fysieke winkels. Magnus Red hielp de keten haar omnichannel strategie te bepalen en was project manager van de internationale realisatie ervan.

Resultaat voor Beter Bed | Matratzen Concord

  • Internationaal gedragen en heldere omnichannel strategie
  • Solide business case voor investeringen in online kanaal
  • Lancering van internationale e-commerce activiteiten.
  • Optimale customer journey voor online consumenten
  • Interne en externe partijen goed betrokken en klaar voor nieuwe werkwijze

Bijdrage van Magnus Red

  • Strategie en business case opgesteld door zowel het besluitvormingsproces te faciliteren als expertmatig te adviseren
  • Strategie vertaald naar de juiste online activiteiten, logistiek, customer support en IT-architectuur voor de organisatie in Nederland en daarbuiten
  • Als onafhankelijk partner selectie van externe partijen (web design & development) begeleid
  • Ontwerp van customer journeys en gebruiksvriendelijke functionaliteiten
  • Project management: aansturing van interne teams en externe partijen en test coördinatie van nieuw platform en operatie

Neem contact op met Axel Groothuis voor meer informatie en vergelijkbare opdrachten rondom ontwerp en realisatie omnichannel strategie.