Sanoma: mobile monetization programma

Consumenten maken in toenemende mate gebruik van smartphones en tablets om content tot zich te nemen of te winkelen. Mobiel heeft daarom voor elk mediabedrijf topprioriteit. Ook voor Sanoma. Het mobiel bereik via sites als NU.nl, Kieskeurig.nl en Fashionchick.nl stijgt sterk. Om dat bereik te gelde te maken, startte het mediabedrijf dit jaar een Mobile Monetization programma en vroeg Magnus Red voor het programmamanagement.

Resultaat voor Sanoma

  • Significante stijging van mobiele advertentieomzet
  • Gestroomlijnde dienstverlening: zowel full-service propositie gelanceerd als automated-trading aanbod
  • De top 20 sites zijn ‘mobile-ready’ gemaakt
  • Lancering van nieuwe en gestandaardiseerde mobiele advertentieproducten
  • Educating the market: inzicht in de effecten van mobiel adverteren via case studies
  • Eenduidige methodes voor mobiel bereik in de markt, in samenwerking met derden
  • Succesvolle positionering van Sanoma als mobiel expert in de advertentiemarkt

Bijdrage van Magnus Red

  • Veertien projecten succesvol afgerond binnen zes maanden
  • De ‘harde kant’ van programmamanagement: projecten definiëren, programma-organisatie installeren, projectplanningen maken en opvolgen, voortgang behouden en issues signaleren en oplossen met betrokkenen.
  • De ‘zachte kant’ van programmamanagement: focus aanbrengen, gevoel van urgentie en betrokkenheid creëren onder alle stakeholders.
  • Werkend met kennis van de mediasector, verantwoordelijkheid nemend voor resultaat.

Neem contact op met Arjen Krom voor meer informatie over mobile monetization. Lees het interview met onze opdrachtgever Sanoma Head of Mobile Victor Beerthuis.