Axel Groothuis presenteert e-commerce kansen voor uitgevers

André Damsteegt en collega Axel Groothuis van Eurogroup Consulting houden zich niet alleen met e-commerce projecten bezig bij onze klanten. Ze vervullen ook een belangrijke rol binnen het Shopping2020 onderzoeksprogramma. André is voorzitter van de expertgroep Omnichannel Architectuur, Axel van de expertgroep Handelsplatformen. Voor het Shopping2020 rapport wordt er uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe de consument shopt in 2020 en hoe retailers daarop het beste kunnen inspelen. Tijdens de MediaFacts’ Nationale Uitgeefdag 2014 presenteerde Axel de e-commerce kansen voor uitgevers.

Axel verklaart: “Als retailer moet je het publiek appetizen. Daar heb je content voor nodig. Uitgevers beschikken al over heel veel content of kunnen deze gemakkelijk maken. Door die content te koppelen aan retailers kunnen ze relevantie bieden, want retailers kunnen er fans mee creëren. Bijvoorbeeld uitgevers met titels in allerlei niches: juist in de niche bevindt zich een betrokken en kooplustig publiek. Werk dus als uitgeverij samen met relevante retailers, vanuit de behoeften van de consument, en gebruik makend van de content die je al hebt of speciaal kunt creëren.”

Wilt u weten hoe de consument shopt in 2020 en hoe uitgevers hierop in kunnen spelen? Bekijk de presentatie over uitgeven en e-commerce