Bekend van iconische merken als CALVIN KLEIN, TOMMY HILFIGER en ARROW

Half januari verhuisde PVH Europe naar een geweldige nieuwe campus in de Amsterdamse Houthavens. En natuurlijk wilden we graag zien waar het Analytics en Business Intelligence (ABI) team van Simcha Knol en Gert Meiling terecht zou komen. Daarom stonden we al snel met onze Magnus Mini op de stoep voor een rondleiding en een interview.

Aan de buitenkant creatief, innovatief en vooruitstrevend, bijna de vorm van een heel modern cruiseschip met veel glas en een prachtige panoramaview over het IJ. Van binnen een fijne warme uitstraling met mooie accentkleuren en (heel toepasselijk) veel hout. Wie het nieuwe pand van PVH Europe betreedt, wil hier gelijk blijven. Wat een fijne, relaxte sfeer.

We nemen plaats op de loungebanken met Simcha Knol, Senior Vice President, en Gert Meiling, Senior Director Analytics & Business Intelligence bij PVH Europe.

Groeiend inzicht

Simcha is sinds 2010 bij PVH in dienst en heeft een achtergrond als register accountant, hiervoor zat hij bij PWC. Simcha stuurt niet alleen het Analytics en BI team van PVH aan, maar is ook hoofd van het Financial Shared Service Center, dat gevestigd is in Brussel. Gert heeft een achtergrond in controlling. Hij maakte in 2011 de overstap van sporting goods (bij Adidas) naar confectie. Hier is hij begonnen in de footwear divisie, maar zodra hij mogelijkheden zag om de financiële planning en reporting systemen aan te passen, was de overstap naar Analytics snel een feit.

Waar er destijds twee mensen aan de slag waren met de implementatie van SAP BPC is er inmiddels een serieus team voor Analytics en Business Intelligence. Dit team bestaat uit circa 40 mensen; 30 intern en 10 extern. Ze houden zich bezig met Analytics in de breedste zin van het woord, van data quality en planning, HANA, BW, BI, BO, BPC en de laatste data science modellen.

Een hele mooie groei in mensen en expertise waar we met Magnus vanaf het begin bij betrokken zijn. Zo kwam Steven Groot in 2011 al aan boord op de Stadhouderskade om de SAP BW omgeving nieuw leven in te blazen, en is hij in het nieuwe pand nog steeds een belangrijk onderdeel van het team. In die tijd was BW een hoofdpijndossier waar grote vraagtekens bij gezet werden, nu is het de single point of truth. Alle Tier 1 data zit erin, van de initiële waardeketen tot aan de winkels en e-com data.

Simcha Knol, Gert Meiling, Vincent Beumer

Ook op het gebied van SAP BPC heeft Magnus zijn kennis met PVH gedeeld. Zo was Magnus verantwoordelijk voor de integratie tussen SAP BPC en SAP BW en werkt Magnus partner René Peters momenteel aan de implementatie van het Wholesale-budget proces. Dat weet Gert nog als de dag van gisteren: “De stap naar BPC planning was een hele memorabele stap, de eerste keer dat we BPC NetWeaver gingen implementeren met als resultaat dat financial reporting en planning in één omgeving bij elkaar kwamen, voelde echt als een overwinning.”

Simcha is vooral erg te spreken over de WebIntelligence rapportages waar Milou Zandvliet zich het laatste jaar mee bezig heeft gehouden.
Simcha: “De capability om op een consistente manier te kunnen rapporteren met Webi rapportages. Voorheen waren mensen er heel veel tijd mee kwijt om dit handmatig te rapporteren, dit gebeurt nu automatische elke paar dagen. Heel efficiënt!”

small-magnus-mini-cooperAmbitie

Gert: “Om dit allemaal mogelijk te maken gaan we verder bouwen aan de juiste infrastructuur. We willen stapje voor stapje met bepaalde componenten naar de cloud in 2019. En in de toekomst een push op datakwaliteit, dat is heel belangrijk als je iets wilt met data.”

“Uiteindelijk willen we met ons team zoveel mogelijk business benefits genereren. Daar zijn we in 2018 met een paar data science modellen mee begonnen en dat willen we verder uitbouwen. Het produceren van kleding is core, en technologie is daar ondersteunend aan.” sluit Simcha af. En wij hebben er alle vertrouwen in dat Simcha en Gert dit met hun team op de Houthavens gaan realiseren.

 

Over PVH Corp.

Met een geschiedenis van meer dan 135 jaar, heeft PVH zich bewezen in het laten groeien van merken en bedrijven met een rijk Amerikaans erfgoed, zo is het een van de grootste confectiebedrijven ter wereld geworden. PVH heeft meer dan 36.000 medewerkers in meer dan 40 landen en bijna $9 miljard aan jaaromzet. PVH is eigenaar van de iconische merken CALVIN KLEIN, TOMMY HILFIGER, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner’s, Olga en Geoffrey Beene, evenals het digitale True & Co. intimates merk. PVH zet een verscheidenheid aan goederen onder deze en andere nationaal en internationaal bekende eigen en licensed merken op de markt.

* Het merk Speedo heeft een licentie voor Noord-Amerika en de Caraïben in de eeuwigheid van Speedo International Limited.

Direct van de catwalk naar je kast

Aan innovatie en creativiteit binnen PVH geen gebrek; Tommy Hilfiger was met TOMMYNOW het eerste kledingmerk met een concept waarbij de nieuwe collectie direct vanaf de catwalk gekocht kon worden. Heel vernieuwend en een uitkomst voor de fashionista’s, want normaal gesproken is de nieuwe collectie pas een half jaar later beschikbaar.

 

Links