De afgelopen maanden hebben Welkoop en Magnus Black hard gewerkt aan de inrichting en implementatie van het omnichannel ordermanagement platform OIL. Op 28 april heeft de livegang plaatsgevonden en dat was gezien de toegenomen drukte precies op het juiste moment!

Voor Welkoop is dit een belangrijke stap in de voorbereiding op de volumes die horen bij de online groei ambities. Met de implementatie van OIL en de inzet van de bijbehorende iPad order pick en pack app, is Welkoop in staat om efficiënter en met hogere kwaliteit online orders te verwerken. Daarnaast was de inzet van OIL ook een voorwaarde om een tweede e-DC voor de fulfilment van online orders te openen. 

Welkoop is een van de bedrijven die in de huidige corona situatie te maken heeft met groei in ordervolume, de opening van het tweede e-DC is daarom van groot belang geweest om de kwaliteit van service op hoog niveau te houden. De deadline van 28 april hebben we daarom gezamenlijk als definitief beschouwd en we zijn er erg trots op dat we deze met de drive en inzet van zowel Welkoop als Magnus hebben gehaald.

De samenwerking met Magnus is enorm prettig! Magnus heeft ons gedurende het project steeds laten inzien dat we ingewikkelde kwesties simpel moeten houden om daarvanuit verder door te kunnen ontwikkelen. Met het behaalde resultaat zijn we in staat de hoge ordervolumes, die zich door de coronacrisis eerder dan verwacht aandienen, goed op te vangen en te verwerken.”

Martijn Verkerk

Operationeel manager online, Welkoop

“Een belangrijk aandeel in het succes van dit project is dat Welkoop zich vanaf het begin af aan heeft gerealiseerd wat de impact is. De implementatie van OIL is een eerste stap in het verder volwassen maken van het digitale commerce landschap van Welkoop,” aldus Michiel Arnoldus, projectmanager vanuit Magnus Black. “Het was heel interessant om de bestaande mobiele pick en pack functionaliteiten, die primair op winkelprocessen gebaseerd waren, te verrijken, zodat deze ook in een e-DC ingezet kunnen worden. Samen met Welkoop hebben we een goede visie op deze processen en tools kunnen ontwikkelen.”

Een groot compliment voor het team van Welkoop is ten slotte op zijn plaats. Waar Magnus Black eigenlijk ‘alleen maar’ bezig was met de implementatie van OIL, heeft het Welkoop team daarnaast de hoge operationele druk als gevolg van de coronacrisis voor de kiezen gekregen en hebben ze tegelijkertijd een tweede e-DC geopend. Een hele mooie prestatie.

Over Welkoop

Welkoop is dé keten met verstand van tuin & dier en heeft 150 winkels door het land. Samen werken ze iedere dag aan dat ene doel: 365 dagen per jaar klanten helpen meer plezier uit hun buitenleven te halen. Dat doen ze met een breed assortiment, deskundig advies, de beste service en altijd met een glimlach!

Neem contact op met Michiel over de inzet van OIL bij Welkoop

15 + 15 =